Frida Johansson

Kategori: Resor

TRYSIL

Nu är vi inne på fjärde dagen med strålande sol, klarblå himmel, vindstilla och bara några få minusgrader. Helt fantastiskt, och ännu mera fantastiskt är det att sitta i solen på en afterski och dricka bubbel hehe! Vi alla är här av olika anledningar ;-) Om väderprognosen stämmer verkar det som att resterande dagar av veckan kommer bli minst lika bra. Hoppas allt är bra med er där hemma, kram!

28 mars, 2018 16:37 | Resor

I'M GOING TO...

Bilder från Pinterest

...THAILAND. Idag när vi var hemma hos mamma och pappa på söndagsmiddag tillsammans med mormor och morfar så bestämde vi oss för att åka till Thailand nästa år i februari!! Det är alltså väldigt länge kvar haha, men jag tycker ändå om att ha något att se fram emot! Har ju varit i Thailand några gånger tidigare och jag älskar allt med det landet; människorna, maten, klimatet, stränderna osv, så jag ser fram emot att få ta med mig Elias dit

28 januari, 2018 20:39 | Resor

DUBAI PART 3 - Burj Khalifa!

Eftersom att världens högsta byggnad finns i Dubai stod det självklart med på vår "bucket list" att ägna en dag till Burj Khalifa. Byggnaden var så sjukt hög på nära håll och det var omöjligt att få med hela på en bild, men här fick jag iaf med allt utom toppen haha...

Även den kända fontänen framför byggnaden var väldigt fin och värd att fotas framför! Min kärlek och jag

Det mörknade väldigt tidigt om dagarna (ca 17.30) så när vi väl kom upp till toppen så hade det hunnit bli kolsvart ute. Men det var väldigt fint det också, när hela staden lös av all belysning. Det går inte riktigt att ta in hur högt upp vi faktiskt var!

När vi fått nog av utsikten åkte vi ner ett x antal våningar för att äta en 3-rätters middag (forfarande i byggnaden) med utsikt över de magiska vattenspelen som startar en gång i halvtimmen under kvällarna. Ser kanske inte så speciellt ut på bilden, men i verkligheten var det verkligen superfint.

14 januari, 2018 12:15 | Resor

Att älska rutiner!

En bild från när vi besökte Aquaventure Waterpark i Dubai

Hej, är allt bra med er? Idag har jag äntligen en ledig fredag efter en väldigt intensiv och stressig vecka med inlämningar, redovisningar och seminarier. Men äntligen är första terminen över och nu är jag ledig fram till måndagen den 22:a när termin två drar igång. Hur mycket jag än ha njutit av att ha jullov, av att fylla år och bli firad två gånger (en med alla mina fina vänner, och en gång med släkt/familj), av att fira jul med alla våra nära OCH av att besöka Dubai, så måste jag erkänna att det är så skönt att återgå till alla rutiner igen. Att komma igång med träningen (tränade med Elvira i onsdags och har träningsverk i hela kroppen), att börja äta lite hälsosamt och inte frossa i julgodis och fet mat, att åka och veckohandla och att fixa och dona i lägenheten. Nu har jag samlat på mig av massor av ny energi för att ta mig igenom våren med bra resultat och jag är redo för vad jag har framför mig! Trevlig helg, kram!

DUBAI PART 2 - The beach!

Dubai är ju inte direkt ett ställe man åker till för att sola och bada utan där finns så mycket annat att göra, men några timmar på stranden har det allt blivit och jag måste säga att jag blev positivt överraskad. Jag vet verkligen inte varför, men av någon anledning trodde jag att stranden skulle vara sådär pga att det är en storstad, men så fel jag hade. Stranden var kritvit och havet helt turkost och kristallklart, så fint! De flesta av dessa bilderna är tagna på en strand ute på den ena palmön, precis bredvid Dubais största vattenland - Atlantis Aquaventure Waterpark. Från vattenlandet har jag tyvärr inga bilder dock. Var lite svårt att ha med mobilen eller kameran i vattenrutchkanor och stora däck ;-) Men det var såå fint, rent, fräscht och lyxigt jämfört med många andra vattenland jag besökt! Och utsikten från tornen som attraktionerna gick ifrån, WOW säger jag bara. Inte nog med att man såg ut över hela Dubai, precis nedanför fanns dessutom en enorm pool full med delfiner som simmade runt. Ångrar av hela mitt hjärta att vi inte hade köpt till att få simma med dem i våra biljetter :(

7 januari, 2018 17:03 | Resor

DUBAI PART 1 - In the desert

Redan vår andra dag i Dubai var det dags för äventyr, nämligen jeepsafari i öknen. Och WOW alltså, utan tvekan ett av de bästa minnena från resan, speciellt den nedersta bilden. Var helt magiskt att stå mitt i öknen och pussa min kärlek i solnedgången

Vi började med att åka runt i jeepar upp och ner för sanddynorna och det var så jävla kul och läskigt på en och samma gång. Trodde verkligen att bilen skulle välta varje gång chauffören gasade på och slirade i sanden, tror aldrig jag skrikit så mycket förut haha... När vi hade åkt runt en stund samt stannat för att ta lite bilder så kom vi fram till ett "beduinläger" (näst sista bilden) där det bjöds på bbq-buffé och eldshow. Så himla mysig och rolig eftermiddag/kväll som jag rekommenderar er alla att göra om ni får chansen!

6 januari, 2018 13:49 | Resor

HAPPY NEW YEAR!

Två bilder från nyårsafton!

GOTT NYTT ÅR fantastiska ni, hoppas att ni allihopa haft en bra start av 2018! På juldagsnatten, efter vårt sista julfirande, hoppade jag och Elias på flyget mot Dubai tillsammans med min familj samt hela familjen Lindström för att fira in det nya året där. Efter en av de bästa resorna i hela mitt liv blev dock hemresan fruktansvärd med förseningar osv, så 16.00 igår klev vi in genom dörren här hemma efter en resa på 23 (!!!) timmar. Då hann vi bara duscha av oss innan Isak och Melisa kom hit en sväng, så att vi hann träffa dem innan de åker tillbaka till Linköping igen. Sån himla otur att vi åkte utomlands när de väl varit hemma en lite längre period... Aja, glad att vi hann träffa dem i alla fall och vi hade det väldigt mysigt tillsammans ♥ Självklart har jag massor av bilder att visa för er, så ska försöka få upp det här i helgen! Kram

5 januari, 2018 09:25 | Resor

Montenegro genom mobilen!

Godmorgon! Efter att ha varit sängliggandes i sju dagar så vaknade jag idag äntligen upp lite piggare. Ni kan ju bara tänka er hur ofräsch man känner sig efter att ha varit sjuk såhär länge så igår kväll passade jag på att ha ansiktsmask, silverschampo, hårinpackning, raka benen och fila ner mina långa klor samt måla över min ljusa gellack med ett mörkt höstigt nagellack. Elias var iväg och spelade squash så efter min lilla uppfräschning påbörjade jag kvällsmaten så den stod framdukad på bordet när han kom hem - ugnsbakat kycklinglår, ris, café de paris sås, stekta champinjoner och sallad. Supergott!

Just nu håller på att redigera alla bilder från Montenegro och hade tänkt dela med mig av en hel del till er, det är så många bilder så tror det blir i två eller tre delar. Men innan ni får alla fina från kameran så tänkte jag dela med mig av dessa mobilbilderna. Världens bästa vecka med min älskade Frida

22 september, 2017 11:34 | Resor

DRÖMMER MIG BORT

Gråa, regniga och trista dagar som denna drömmer jag mig bort till värmen. Denna bilden tog pappa på mig i september (2016) när familjen var på Malta för att fira mormor som fyllde år. Älskade verkligen Malta och kan definitivt tänka mig att åka dit igen!! Nu däremot har jag precis kommit hem från jobbet och ska bara slänga i mig något mellanmål och byta om till träningskläder. Spinning står på schemat! Hoppas ni får en fin helg så hörs vi imorgon, kramis!

3 mars, 2017 16:40 | Resor

I'M SO EXCITED!!!

I början av nästa år, den 2:a januari 2018, så fyller mina föräldrars bästa vän 50 år. Vilket självklart ska firas! Så den 28:e december sätter vi oss på flyget mot Dubai (hela min familj + familjen Lindström) för att fira nyår samt Jans födelsedag där. Och JA, jag är så taggad på denna resan trots att den är nästan ett helt år fram i tiden...

Ett måste under denna resan är ju att åka upp i Burj Khalifa. Haha kommer aldrig få med mig Elias upp där, men jag ska upp iallafall. Av alla nio som åker måste det ju finnas någon mer än mig som vill åka upp i världens högsta byggnad (!!).

En annan sak vi redan planerat att göra är att åka ut i öknen en dag. Tror det kommer att vara SÅ häftigt och har alltid velat rida på kameler i just öknen.

Oskar hade som önskemål att hoppa fallskärm någon dag och jag hakade ju på direkt haha... Samtidigt som tanken får mig att vilja spy av nervositet så känns det som en sån sak man måste ha gjort innan man dör hehe! Och jag tror det är väldigt häftigt att göra det i just Dubai, att få se hela den staden ovanifrån.

Nu låter ju detta som världens "äventyrsresa" haha men självklart kommer vi att spendera massor av timmar på stranden med sol, bad och goda drinkar. Man är ju trots allt en soldyrkare!

Slutligen, det bästa av allt med denna resan är att vi kommer fira nyår där. Nyår i Dubai känns för bra för att vara sant, enligt alla Google:s "topplistor" så ska ju nyår i Dubai vara väldigt svårslaget och en upplevelse för livet. Så vi får hoppas att det stämmer!

Men som sagt, det är liksom 318 dagar kvar till denna resan så det kommer ju hända en hel del roligt innan dess haha.. Men vi får hoppas att 2017 blir ett bra år och att det går fort.

13 februari, 2017 16:09 | Resor

I'M GOING TO...

...SARDINIEN!! Trots att jag har rest väldigt mycket under mina 20 år så har jag varit ytterst lite i Italien. Så när jag fick ett sms av mamma häromdagen att hon och min mormor hade bokat en resa till Sardinien så var jag tvungen att googla fram lite bilder. Hittade bland annat dessa ovan och känner mig helt övertygad om att jag, min mamma, mormor, moster och kusin kommer att få en helt fantastisk vecka där i början av juni. Ser ju heeelt galet fint ut!! Det har liksom blivit lite av en tradition att vi tjejer åker iväg en vecka på våren utan alla män. Så mysigt! Älskar att ha något framför mig att se fram emot

26 januari, 2017 12:33 | Resor

MALTA

Dessa bilderna är HELT oredigerade och det är cirka 20 meter djupt i havet här, ser ni hur klart vattnet är????

Min fina lillebror (som trots 10 cm klackar är längre än mig) och jag redo för att gå ut och äta kvällsmat.

I september fyllde min mormor hela 70 år vilket vi firade med en resa till Malta. Jag hade inte så höga förväntningar på Malta så jag blev verkligen överraskad när vi kom dit och det var hur fint som helst. Massor av fina restauranger med god mat, en lång fin strandpromenad där jag, mamma och min moster powerwalkade varje morgon, helt sjukt klart vatten i havet, väldigt bra shopping och lagom stort. Som ni hör så var det mesta bra hehe! Så om ni är sugna på att boka in en resa men inte vet vart ni ska åka så kan jag verkligen rekommendera er att åka till Malta, vi bodde i byn Sliema men nästa gång jag åker dit vill jag bo i San Giljan (byn precis bredvid Sliema) <3

23 januari, 2017 16:10 | Resor

BILDBOMB FRÅN KANARIEÖARNA

I början av augusti så spenderade jag och Elias en vecka på Kanarieöarna tillsammans. Vi bodde på Hotel Riu Palace Meloneras Resort och WOW vad fint det var där. Hela hotellet hade en riktigt lyxig känsla över sig och servicen var helt fantastisk. I Meloneras är det dock ökenstrand och inte superfint vatten i havet, så när vi var strandsugna fick vi åka taxi i cirka en kvart bort till Anfi del Mar, där öns finaste strand finns. Ovan har ni lite bilder från en alldeles, alldeles perfekt vecka med min kärlek

21 januari, 2017 17:34 | Resor

BARCELONA

En av dagarna drack vi lyxiga drinkar på en takterrass med utsikt över hela Barcelona.

Brunch på "Brunch and Cake" som jag hade sett massor av på olika bloggar och instagramkonton. Utan tvekan 10/10.

Hello! Hur är det med er idag? Jag kom precis hem från jobbet och måste egentligen ta tag i både tvätt, disk och dammsugning, men det är ju så skönt att ligga i soffan med en kopp kaffe istället haha... Hur som, delar med mig utav några bilder från min weekend i Barcelona i höstas. Vilken stad alltså!! Blev kär redan första dagen och måste verkligen boka in en ny resa dit under 2017. Eftersom att jag hunnit med hela tre utomlandsresor sen jag slutade uppdatera er här i somras så får ni räkna med en del semesterbilder framöver hehe. Hoppas ni tycker det är kul att ta del av! Kram